Saturday, May 13, 2006

Flytten avklarad!

Nu har vi då äntligen kommit på plats, i vårt nya boende i stan. Allt som återstår är lite småsaker, som typ, tavlor och annat "småkrafs". Vad som gick ovanligt snabbt och smärtfritt var installationen av bredbandet. Man har hört så mycket om Telia, och då framförallt negativa saker, men själv har jag bara positiva erfarenheter. Kan så vara att konkurrensen numera är stenhård inom telebranschen.
Jag har redan lärt känna merparten av våra grannar. Snittåldern här i huset är tämligen hög, men vad spelar det för roll? Man hälsar på varandra när man möts, vilket ingalunda var en självklarhet på mitt förra boende.
Huset är utrustat med en stor härlig innegård, som är gjort för många grillkvällar i sommar. Ska så småningom bjuda in mina partikamrater till en inflyttningsfest.
Mina partikamrater ja..det är så kul och stimulerande att vi har kommit igång med vår verksamhet här i Varberg, med Erik Hellsborn som spindeln i nätet. En oerhört trevlig och kompetent människa, och samma bra egenskaper gäller övriga medlemmar. Jag hoppas verkligen att Erik kommer in i kommunfullmäktige, och lyckas röra om lite!

2 Comments:

At 4:31 AM, Blogger Erik said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 4:31 AM, Blogger Erik said...

Tack för de varma orden Jörgen. Visst ska jag in i fulmäktige. Och vem vet, knske går valet så bra att du kommer in också.

 

Post a Comment

<< Home