Wednesday, April 26, 2006

Nu går flyttlasset!!


Nu till helgen kommer jag och min familj att flytta. Det känns bra, förutom att man vadar i flyttlådor hemma. Vi styr nu kosan ned mot själva centrum här i Varberg.
Området som vi bor på nu, har ett allmänt dåligt rykte. Jag kanske vägrade inse detta, när vi bosatte oss här. Hyran är billig, lägenheten helt ok...men det är en destruktiv miljö. Folket som bor här, består till 60% av invandrare, 30% socialfall, och resten "normala människor".

Efter varenda helg kan man läsa i lokaltidningen om bilinbrott, förstörelse, misshandelshistorier, nedskräpning mm. För att göra en lång historia kort..området lever med råge upp till det grundmurade dåliga rykte det har.

Att vi åker på ett par tusenlappar dyrare hyra, får man leva med.
Så från den första i maj, har jag ingen data. Sade upp avtalet med bredbandsbolaget, eftersom de inte kunde leverera till den nya adressen. I slutet på nästa månad räknar jag att ha min dator igång igen. Då står Telia för bredbandet.

3 Comments:

At 1:42 PM, Blogger Humle och Dumle said...

Hoppas flytten går bra.
"att leva i fred och frihet har ett pris"
MVH Humle

 
At 3:17 PM, Blogger jörgen said...

Började flytta idag..dvs kånkandet av svintunga flyttlådor. Imorgon drar det "tunga artilleriet" igång...möblerna. Sedan följer väl några dagars pysslande i det nya hemmet. Det känns onekligen som jag har kommit hem...äntligen!

 
At 12:46 PM, Blogger itsweden said...

Jag bor i ett område med ungefär samma fördelning och samma problem men är tyvärr tvungen att bo kvar. Lycka till i nya området.

 

Post a Comment

<< Home