Tuesday, April 11, 2006

Våra kvällstidningar

Att våra kvällstidningar inte brukar skriva något av intresse är ju knappast någon nyhet. Men så har det inte varit i alla tider. För några år sedan, var jag en regelbunden läsare av Aftonbladet, och i värsta fall, om denna tidning skulle råka vara slut, fick det bli Expressen.

Nuförtiden är ju knappast tidningen en kvällstidning. Epitetet "skvallerblaska" passar bättre, och den lirar i samma division som Hänt Extra, Svensk Damtidning etc.

Jag skulle aldrig lägga tio spänn om dagen, som jag tror tidningen kostar. Emellertid brukar jag skyndsamt läsa igenom den på nätet.
Igår hade de ett reportage om stockholmarnas sexvanor. Vilka lite ovanliga ställen de hade sex på, samt vilka ställningar de föredrog.
Det måste vi ju tycka är såå intressant, eller hur?

1 Comments:

At 2:02 PM, Blogger itsweden said...

Jag tycker att såna där reportage är ungefär lika intressanta som när man hör vissa 15-åringar berätta om sina sexuella erfarenheter. I övrigt har jag samma åsikter som du om kvällspressen.

 

Post a Comment

<< Home