Sunday, April 09, 2006

Första bloggen..

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Jörgen och bor i Varberg med min fru, två barn, och vår dobermannhund Castor.
Mina intressen är många, bla flugfiske, styrketräning, hundar och politik.
Fiskat har jag gjort i sisådär 25 år, och då gärna flugfiske. Det är ett spännande fiske med extremt lätt utrustning. Har ett litet fiskeparadis uppe vid Vättern, ca 2 mil från Tidaholm, som jag besöker årligen med goda fiskekamrater. Detta lilla paradis heter Hökensås, och kan varmt rekommenderas till folk som är sugna på flugfiske. Det är inte bara fisket som är fantastiskt, utan även naturen. Påminner faktiskt om ett norrland i miniatyr. Man får nästan en "själslig kick" av att komma dit och flugfiska.
Styrketräning kan även det, ge en "själslig kick". Jag har sysslat med det i mången år, av och till. Många tycks tro att det enbart är för fysikens skull man tränar, men det är minst lika viktigt med det mentala. Att man sen kan få lite muskler på kuppen, är ju bara en bonus!
Min hund Castor, köpte vi av en man som heter Folke Lötborn i Falkenberg. Han bor numera i Katrineholm, och föder fortfarande upp dobermannhundar, trots sin ålder (drygt 70). Valparna kräver dygnetruntpassning, och kan vara nog så krävande.
Vi har haft med vår hund på en del utställningar, med överlag bra resultat.
Politik blev jag på "riktigt" intresserad av i slutet på 2004. Jag jobbar som bekant på posten, och det var på en brevbärartur jag stötte på Erik Hellsborn. Han delade ut reklamblad för Sverigedemokraterna, och vi språkades vid i en trappuppgång. En vecka senare var jag medlem, och på den vägen är det.
Bloggandet kan bli en aning sporadiskt nu till att börja med, innan jag blir varm i kläderna. Men ämnena är solklara...det blir politik, hundar, styrketräning, flugfiske....och mera politik.

3 Comments:

At 1:49 PM, Blogger Erik said...

Hjärtligt välkommen i SD:s bloggargäng Jörgen.

 
At 10:42 AM, Anonymous Anonymous said...

Hoppas det inte gör nåt att jag länkar till din sida från min!

Välkommen och kul att det är fler som styrketränar!

 
At 10:56 AM, Blogger jörgen said...

Det gör absolut ingenting...bara trevligt!

 

Post a Comment

<< Home