Monday, September 04, 2006

Demokratins dödgrävare

Jag jobbar som bekant som brevbärare. För det mesta ett rätt så trivsamt jobb, men absolut ingen syssla som man tjänar några grova pengar på. Som på så många andra arbetsplatser, har det skett en del försämringar. All reklam som vi delar ut, hade vi för ett antal år sedan, extra betalt för. Förutom att det är riktigt fysiskt jobbigt med reklam, har brevbärarnas inkomster sjunkit ordentligt, i och med, att det numera ingår i vår ordinarie arbetstid. Således, slut på det lilla extra man kunde tjäna.

Just idag, kände jag mig motiverad att dela ut reklamen. Anledningen var att Sverigedemokraternas utskick var med. Alla dessa 25 000 kuvert som delades ut, hade jag och övriga Sverigevänner i Varberg, hjälpts åt med.

Min glädje grumlades något, när jag senare idag, läste om att Stockholms postsyndikat, en del av SAC Syndikalisterna nu varslar sina medlemmar om en blockad av utdelningen av valmaterial från Sverigedemokraterna. Blockaden berör postutdelare i Storstockholm.

Jag har skrivet det tidigare, och gör det igen...brevbärare ska dela ut post och reklam, och inte syssla med censur av åsikter.
Anledningen till blockaden, enligt Magnus Tarras-Wahlberg, talesman på postsyndikatet i Storstockholm, är att de måste kunna garantera medlemmarnas arbetssituation. De vill inte befatta sig med sådant material och det hela blir ett arbetsmiljöproblem.
Nu vet jag inte, i vilken omfattning de har tillfrågat medlemmarna hur de ser på saken...En enkel lösning på "problemet", är väl att dessa medlemmar, kanske bör söka sig till ett annat jobb. Kan man inte skilja på jobb och privata åsikter, bör man nog syssla med något helt annat.

SAC:s synsätt på detta, visar upp ett sällsynt skådat demokratiförakt. Jag skäms uppriktigt sagt, som brevbärare, över detta beteende. Gör vad ni ska istället, sluta leka censorer.

3 Comments:

At 3:06 PM, Anonymous Anonymous said...

Nu har väl aldrig detta syndikalistiska pack varit direkt kända för att stå på barrikaderna som demokratins förkämpar!!

 
At 7:30 PM, Blogger itsweden said...

Du skriver att arbetssituationen har hårdnat, liksom på många andra jobb. Den främsta orsaken till det är att den växande invandringen ska bekostas.

Men jag antar att de SAC-anslutna anser att de tjänar bra och att jobbet inte har försämrats? Gnäller dom nångång så borde någon upplysa dom att deras lidande till största delen är självvalt.

 
At 8:54 AM, Blogger jörgen said...

Kan bara hålla med dig z999.Det var lugnt på min arbetsplats. Stödet för SD har ökat markant. När jag deklarerade att jag ämnade kandidera för SD på kommuvalslistan, var det som att proppen gick ur.Riktigt många, visade det sig,stöder och tänker rösta på Sverigedemokraterna.

Dock..merparten tillhör det "röda gardet". Detta "röda garde", som snackar om alla människors lika värde, och solidaritet. Med facit i hand, är dessa människor de sanna egoisterna, i god kommunistisk anda.

 

Post a Comment

<< Home