Sunday, August 06, 2006

Har ni fest eller?



Årets spektakel, Pridefestivalen är då avklarad. Denna tillställning där HBT:arna ( Homosexuella, bisexuella, transsexuella) vill säga oss att: "Vi är inte alls onormala. Det är bara fördomar. Vi är precis som alla andra".
En sådan här festival, tycker jag sänder ut det motsatta budskapet. Många av våra politiker medverkar, (naturligtvis handlar det om röstfiske).
Pressen skriver spaltmeter på spaltmeter. Aftonbladet drog till med en snabbkurs i : "Lär dig skillnaden mellan radhusflatan och designbögen".
Kommentarer överflödiga...

3 Comments:

At 5:22 PM, Anonymous Anonymous said...

Japp vi har stor fest !!!

Avis eller?

 
At 3:33 AM, Blogger comicon said...

eeeh... du kanske åtminstone ska läsa på lite innan du skriver? hbt står för homosexuella, bisexuella och transpersoner, inte transsexuella. stor skillnad. sedan vore det trevligt med ett förtydligande - menar du alltså att hbt-personer INTE är som alla andra, och onormla?

 
At 8:07 AM, Blogger jörgen said...

Om jag inte missminner mig, så är det de själva som säger: "Vi är inte alls onormala, vi är som alla andra".
Å andra sidan, och det är en allra högst personlig åsikt..just för mig, är det onaturligt. Får jag lov att tycka det?

 

Post a Comment

<< Home