Monday, June 19, 2006

Demokratins dödgrävare

Nu har verkligen S-politikerna visat sitt rätta ansikte. Efter ett antal besök på Christina Meltin Westerlunds blogg, i försök att försöka diskutera allehanda politiska frågor, släckte hon helt sonika ned bloggen, med motiveringen, att hon inte ville prata med representanter för sekten Sverigedemokraterna.
Bengt Silfverstrand, lokal S-politiker i Höganäs, och förmodligen "kamrat röd", med Christina Meltin Westerlund, har även han en blogg, som jag gjorde ett besök på. Döm av min förvåning, när en ruta kom upp, där följande stod: "Spärras pga ständiga oönskade kommentarer på personliga hemsidor".

Oönskade kommentarer? Vad är det? Att man inte tycker som våra kära S-politiker? Att man har fräckheten att ifrågasätta? Jag går aldrig till personligt angrepp på mina meningsmotståndare, använder aldrig okvädningsord eller andra tillmälen, till skillnad från exempelvis Christina Meltin Westerlund. Jag tillhör ju en sekt, och är inte ens människa i hennes ögon.
Jag får en dålig smak i munnen...dessa sk egenutnämnda demokratiförespråkare har inte en aning om vad just demokrati står för. Falsk marknadsföring blir betyget!

2 Comments:

At 2:31 PM, Blogger jörgen said...

Det är just det falska jag har så svårt för. Som så många socialdemokrater, ser sig Christina Meltin Westerlund som den sanna garanten för demokrati.
Hon tycker att folk ska tycka till, och därmed ta konsekvenserna och engagera sig..exempelvis i ett parti.
Just detta har jag gjort, och även du Christoffer. Kruxet är nog att det är i Sverigedemokraterna, och det faller inte fru Meltin Westerlund på läppen. Så mycket var snacket om demokrati värt!

 
At 12:46 AM, Blogger itsweden said...

Christina Meltin Westerlund tillhör alltså dom här människorna som kallar sig toleranta? Till skillnad från SD som hon kallar intoleranta. Projicering kallas det för på psykologispråk.

Dom toleranta brukar tala om att SD har en förenklad världsbild. Det stämmer nog, världsbilden brukar upplevas som förenklad när man skalar bort alla lögner. Lögner som att invandringen skulle vara lönsam för Sverige och allt annat sånt trams.

Christina Meltin Westerlund tillhör den typ av osjälvständiga människor som genereras i den antirasistiska miljön. För den typen av människor så hotas hela existensen (dom upplever det så) när de träffar på människor som har ett eget tänkande. När hon då träffar på dig som SD'are så går rädslan för det främmande över till direkt fientlighet, reaktionen hon då visar skulle kunna kallas för främlingsfientlighet men ordet är tyvärr upptaget.

 

Post a Comment

<< Home