Sunday, March 11, 2007

Fredrik Virtanen tycker till.


Aftonbladets journalist Fredrik Virtanen tycker till efter melodifestivalen: "Årets bögfaktor katastrofalt låg".

Han anser det vara helt anständig underhållning, men ospännande och osexigt och obehagligt heterosexuellt.


Själv måste jag ha missat poängen här..skulle programmet således bli bättre, om bögfaktorn var högre? Virtanen spär på med att melodifestivalen behöver en gaymakeover och en kreativ vitamininjektion. Man kan ju alltid diskutera om ett program har ett underhållningsvärde eller icke. Om man nu plågas så till den milda grad, av saknaden av en inte tillräckligt hög bögfaktor, varför inte stänga av Tv:n?


Egentligen ska man väl inte ta så allvarligt på vad en b-journalist som Fredrik Virtanen skriver. Han vill förmodligen bara skapa rubriker och lite uppmärksamhet. Vad jag däremot reagerar emot är när han använder orden "obehagligt heterosexuell". Hmmm..karln har nog fördomar.


För övrigt tyckte jag det var ett starkt startfält i finalen, med många bra låtar. Vad det gäller det rent musikaliska, så lär det inte bli bättre, om bögfaktorn höjs. Men vad vet jag..en alldeles vanlig heterosexuell människa. Förlåt, att jag inte är så hipp, och förlåt mig för min totala avsaknad av bögighet.

3 Comments:

At 3:22 PM, Blogger itsweden said...

FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna säger att familjen, byggd på äktenskapet mellan man och kvinna, utgör ”den naturliga och grundläggande enheten i samhället och äger rätt till skydd från samhället och staten” (artikel 16).

I alla tider har den livgivande föreningen mellan man och kvinna betraktats som samhällets själva urcell. Föreningen mellan man och kvinna har alltid haft ensamrätt till begreppet äktenskap och åtnjutit särskilt skydd från samhällets sida.

 
At 5:56 AM, Blogger Erik said...

Avsaknad av bögighet. Du, Jörgen? Vad har det blivit av din pojkvän från Kvibille?

;o)

 
At 8:28 AM, Blogger jörgen said...

Erik..han är ju din numera. Du vet ju hur ombytlig denne man är.

Stoffe..visst är vi speciella. Speciella på det fina sättet, att vi står för våra, ibland obekväma politiska åsikter.

Men allvarligt..man borde egentligen anmäla den där tomten på Aftonbladet. Vad ska vi kalla det..hets mot heterosexuella?

 

Post a Comment

<< Home